Diós kosárkák

Ezt a finom sütit először a fóti rokonoknál kóstoltam meg, és hamar lenyúltam a receptet. Karácsonykor diós és mákos sütiket (is) illik enni, így nálunk idén a dió győzött. Mákos sütit pedig Ibike úgyis készít kisnagyfiamnak. 
Hozzávalók a tésztához:
40 dkg liszt
1 cs sütőpor
10 dkg porcukor
4 tojássárgája
25 dkg margarin
Hozzávalók a töltelékhez:
40 dkg darált dió
30 dkg porcukor
4 tojásfehérje
10 dkg savanykás lekvár, én szilvalekvárral készítettem
Az egész történet úgy kezdődött, hogy a diót megtörtem. Szétválogattam, de gyorsan mert kisnagyfiamnak nagyon ízlett.

A tojásfehérjéket kemény habbá vertem, majd a porcukrot apránként beleadagoltam, majd a darált dió következett.



Eközben elkészítettem a tésztát, amiből akkora köröket vágtam, amik belefértek a kivajazott muffin-sütőmbe.





A tészták aljára egy-egy teáskanálnyi lekvárt raktam, majd erre következett egy kanálnyi diós massza.


Mivel az első adag a bénázásom miatt leragadt, a továbbiakban muffin papírba raktam a tésztát, és a többi művelet ugyanaz volt, mit korábban.


A kisült kosárkák tetejére egy kevés felolvasztott csokt raktam, és mindegyik tetejére raktam egy-egy fél dió belet.


Címkék: konyha